Til læreren

regler

Køb spillet

Regler

Her får du et overblik over spillets opsætning og regler.

SLIP UD AF RÆDSELSHUSET I TIDE!

Med El Juego får dine elever mulighed for at arbejde med spansk sprog og grammatik i en ny og spændende kontekst. I spillet skal eleverne løse gåder for at undslippe det ene dystre rum efter det andet og til sidst flygte fra det rædselshus, de er blevet fanget i. For at slippe ud med livet i behold skal eleverne kommunikere på spansk og sammen bruge deres grammatiske viden og logiske tænkning i praksis.

Lær reglerne på 3 minutter

I denne korte video forklarer vi reglerne til El Juego. Vi anbefaler, at I ser videoen sammen i klassen, før eleverne går i gang med at spille.

Opsætning

Sørg for, at I har to telefoner (eller en telefon og en computer) samt internetforbindelse.
Tag én pakke med gådekort og én pakke med billedkort. Jeres lærer bestemmer, hvilken sværhedsgrad I skal spille med: medio eller difícil.
Tag pakken med billedkort, og find de rum, jeres lærer har valgt, I skal spille med. Læg kortene på bordet med bunden i vejret. Kortene skal ikke ligge i en bestemt rækkefølge.
For at starte spillet skal l scanne QR-koden fra regelhæftet med den ene telefon eller indtaste linket fra regelhæftet på en computer. Her vælger I, hvor lang tid I har til at gennemføre spillet. Derefter ser I en introvideo, og når videoen er slut, starter tiden.
I skal også bruge en telefon undervejs i spillet til at scanne QR-koderne på bagsiden af billedkortene og indtaste koder.

Spil El Juego

Tag det øverste billedkort i bunken.
Find de to sæt gådekort (og evt. andre hjælpemidler), som hører til rummet.
Scan QR-koden på bagsiden af billedkortet. I skal nu se introduktionsvideoen til rummet.
Læg billedkortet med billedsiden opad. I er fanget i dette rum og skal løse to gåder for at slippe ud.
Løs rummets to gåder, og find de to talkoder.
Indtast jeres talkoder på den side, der kommer frem på telefonen efter introduktionsvideoen til rummet.
Hvis talkoderne er forkerte, skal I prøve igen.
Når I er sluppet ud af et rum, skal I fortsætte på samme måde i det næste rum i bunken.

Spillets afslutning

Hvis I når at slippe ud af alle rummene i jeres bunke med billedkort, før tiden løber ud, har I vundet og kan nu se en video med en lykkelig slutning.

Hvis I ikke når at slippe ud af alle rummene, før tiden løber ud, har I tabt. I er nu fanget i rædselshuset og skal løse grammatikgåder for evigt!